رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: رفع تداخلات قوانین موازی در عرصه های کشاورزی یک کار پیچیده و حقوقی در حوزه زمین است که با اجرای آن بسیاری از پرونده های قضایی و پرونده های کمیسیون ماده واحده حل و فصل و همچنین باعث کمتر شدن دغدغه کشاورزان در این زمینه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حسین پژمان افزود: صدور اسناد کشاورزی به عنوان رویکرد جدید زیر بخش امور اراضی با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی جهت نهایی شدن اقدامات در حوزه رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی می باشد.

وی تصریح کرد: کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان فارس به منظور رسیدگی به پرونده های مربوط به پلاک های بلغان و لاغران، شمس آباد، محمود آباد، ده فیش و میرآخوری شهرستان لارستان و پلاک آبشیخ شهرستان جهرم در نیمه اول دی ماه سال جاری برگزار و حدود 1385 هکتار از اراضی کشاورزی در مناطق فوق رفع تداخل صورت گرفت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان فارس به منظور رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق، نقشه ها و کلیه دفاتر و اسناد ازجمله اسناد مالکیت در عرصه های مورد تداخل برگزار می گردد.

شایان ذکر است که کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان فارس با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و سایر اعضای کمیسیون در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.