مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: تغییر کاربری غیر مجاز در سطحی بالغ بر ۶۲ هکتار از اراضی زراعی و باغی بخش ارژن از توابع این شهرستان تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، ذبیح الله سیروسی تصریح کرد: روز دوشنبه ششم بهمن ماه تخریب ساخت و ساز غیرمجاز به صورت تفکیک و دیوارکشی در راستای دستور قضایی به استناد اجرای تبصره های (1) و (2) ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در دو دستور جداگانه قضایی در روستاهای قرقچین و دهنو قلندری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات مذکور با استفاده از 6 دستگاه لودر و بیل مکانیکی و نظارت نماینده دادستان انجام شد، افزود: با هماهنگی های انجام شده امنیت این عملیات توسط ۱۵۰ نفر پرسنل خدوم و شجاع نیروی انتظامی شهرستان شیراز تامین شد.

سیروسی ابراز کرد: در این عملیات بزرگ که در نوع خود بی سابقه بود، ۳۵۰ مورد دیوارهای اطراف باغ شهرها تخریب و مصالح پای کار جمع آوری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن تشکر از تلاش های همکاران اداره امور اراضی این مدیریت و همکاری پررنگ نیروی انتظامی این شهرستان اظهار کرد: این عملیات وسیع که از ساعت چهار صبح آغاز شد، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه پایان یافت و تأثیر بسزایی در بازدارندگی جُرم تغییرکاربری اراضی دارد که با حمایت دستگاه قضایی حتما ادامه خواهد داشت.