مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها در هر استان به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک است.

 به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: ضرورت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و حفظ ظرفیت های تولید و عرصه های کشاورزی با توجه به گسترش شهرها و شهرک ها از مهم ترین وظایف دستگاه های متولی امور زمین است.

وی تصریح کرد: به همین منظور در نیمه اول بهمن ماه سال جاری از مجموع 78 پرونده که به دبیرخانه کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی واصل شده بود، به کلیه پرونده ها رسیدگی و تصمیم گیری شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از مجموع طرح های رسیدگی شده، با اجرای 73 مورد از طرح ها موافقت به عمل آمد، 3 مورد از طرح ها نیز مورد مخالفت اعضای کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد که در خصوص 2 مورد از طرح ها نیز استعلام از شهرستان و بازدید مجدد صورت پذیرد.

شایان ذکر است که کمیسیون فوق با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس و یک نفر نماینده استانداری فارس در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.