مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با عنایت به ضرورت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و حفظ ظرفیت های تولید و عرصه های کشاورزی و با توجه به روند رو به رشد گسترش شهرها و شهرک ها که موجب تعرض به اراضی زراعی و باغات شده است، به همین منظور مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در راستای حفظ این اراضی اقدامات خوب و ارزنده ای را انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: در همین راستا با عنایت به اقدامات انجام شده، شاهد کاهش روند تغییر کاربری های غیر مجاز در سطح استان فارس بوده ایم.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات این مدیریت در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی در جهت صیانت از عرصه های تولید و اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها نصب 4 بیلبورد ترویجی و اطلاع رسانی می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این بیلبوردها در خروجی های شهر شیراز در محورهای شیراز سپیدان ممسنی، شیراز کازرون - قائمیه - کوه چنار، شیراز جهرم کوار لارستان لامرد فراشبند فیروزآباد - قیرو کارزین خنج - مهر و شیراز- خرامه سروستان فسا - داراب و زرین دشت می باشد.

وی تاکید کرد: این مدیریت از مردم شریف استان فارس درخواست می نماید که قبل از هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی از ادارات امور اراضی شهرستان های استان استعلام بگیرند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و ساخت و سازهای غیر مجاز مراتب را به سامانه 131 اطلاع دهند.

باصری اظهار کرد: امید است که با این گونه اقدامات ترویجی، سال به سال شاهد کاهش مساحت تغییر کاربری های غیر مجاز در اراضی کشاورزی باشیم.