مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تفکیک و افراز اراضی کشاورزی و باغات و صدور سند مالکیت برای آن ها با رعایت قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی، اقتصادی مصوب1385/11/21مجمع تشخیص مصلحت نظام بلا مانع است.

 

 به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: مرجع تشخیص اراضی زراعی و باغ ها، وزارت جهاد کشاورزی است و مراجع قضایی و اداری، نظر سازمان جهاد کشاورزی ذیربط را در این زمینه استعلام می نمایند و مراجع اداری موظف به رعایت نظر سازمان خواهند بود و نظر سازمان جهاد کشاورزی استان برای مراجع قضایی به منزله نظر کارشناس رسمی دادگستری تلقی می شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور در نیمه اول اسفند ماه سال جاری از مجموع 72 پرونده که به دبیرخانه کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی واصل شده بود به تمامی پرونده ها رسیدگی و تصمیم گیری در خصوص آن ها انجام شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از مجموع طرح های رسیدگی شده، با اجرای 70 مورد از طرح ها موافقت به عمل آمد، یک مورد از طرح ها نیز مورد مخالفت اعضای کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد که در خصوص یک مورد از طرح ها نیز استعلام ازشهرستان  و بازدید مجدد صورت پذیرد.

شایان ذکر است که کمیسیون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس و یک نفر نماینده استانداری استان فارس برگزار شد.