مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی یک الزام قانونی است.

 به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز یکی از دغدغه های مهم این مدیریت می باشد.

وی تصریح کرد: لازم است متقاضیان قبل از هر گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها در خصوص اخذ مجوزهای قانونی اقدام نمایند.

 این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به همین منظور در نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری از مجموع 98 پرونده که به دبیرخانه کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی واصل شده بود، به کلیه پرونده ها رسیدگی و در مورد آن ها تصمیم گیری شد.

وی بیان کرد: از مجموع طرح های رسیدگی شده، با اجرای 89 مورد از طرح ها موافقت به عمل آمد، 5 مورد از طرح ها نیز مورد مخالفت اعضای کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد که در خصوص 4  مورد از طرح ها نیز استعلام  از شهرستان  و بازدید مجدد صورت پذیرد.

شایان ذکر است که کمیسیون فوق با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس و یک نفر نماینده استانداری استان فارس در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.