مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هدف اصلی رفع تداخلات اراضی کشاورزی، رفع مشکلات کشاورزان و سند دار شدن اراضی کشاورزی می باشد که با اجرای این طرح، اختلاف بین کشاورزان و دولت رفع و با اجرای عدالت و افزایش تولید به کشاورزان کمک شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: تعیین تکلیف پلاک هایی که در آن اجرای مقررات اصلاحات ارضی صورت گرفته و اراضی زارعین صاحب نسق با عرصه های ملی تداخل دارند، از طریق کارگروه های شهرستان های مربوط و در نهایت کمیسیون رفع تداخل استان صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: ما به عنوان یک دستگاه دولتی هم وظیفه جلوگیری از تضییع حقوق ذینفعان را داشته و هم به عنوان یک دستگاه دولتی و حاکمیتی وظیفه دفاع از حقوق دولت را داریم که بایستی از اراضی ملی و دولتی حفظ و حراست نمائیم.

این مقام مسئول همچنین اهمیت اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید را بیان و وظایف کارگروه رفع تداخلات را تشریح نمود و خاطر نشان کرد: تهیه و ارائه نقشه دقیق بر عهده اداره منابع طبیعی می باشد و جانمایی و پیاده کردن نقاط و طرح های مختلف از اهمیت بسزایی برخوردار است.

شایان ذکر است که جلسه فوق با حضور باصری مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، معاونین حفظ کاربری و توسعه و ساماندهی اراضی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان شیراز و کارشناسان مرتبط در دفتر مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.