رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کارمندان دولت ویترین و پیشانی قضاوت مردم در برابر دولت هستند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، احمد طمراسی در اولین جلسه سال جاری با مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: حوزه زمین و امور اراضی یکی از بخش های حاکمیتی  است که یا مستقیما و یا با مدیریت بهره وری از منابع که ماهیت عمومی دارد سر و کار داشته و دولت بایستی در آن دخالت کند و ان شاء اله که به توانیم میراث دار اقدامات خوب امور اراضی و کمک به ترسیم آینده ای بهتر برای آن باشیم.

این مقام مسئول بازدید از اراضی واگذاری و یا همان نظارت بر اراضی را با استفاده از فن آوری نوین و تکنولوژیک را پیشنهاد و اظهار کرد: چه بسا استفاده از این روش هزینه کمتری نیز داشته باشد، مانند استفاده از هواپیماهای ul که می تواند در هر ساعت 120 کیلومتر مربع را پایش نماید و به گشت یگان حفاظت از اراضی 131 کمک کند.

طمراسی با توجه به ضرورت رفع تداخلات اراضی گفت: قبل از طرح موضوع در جلسات، بایستی جلسه مشترکی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار و شرح تکلیف و تقسیم کار و همچنین تقویم زمانی کار مشخص شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بایستی به دنبال ابزار حاکمیتی باشیم و از ظرفیت مهندسی شرکت آب و خاک و شرکت جهاد نصر نیز در اجرای احکام فضایی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما که متولی امور زمین هستیم، حفظ و صیانت از عرصه های کشاورزی است، تاکید کرد: با عنایت به اینکه ما مجری قانون هستیم لذا بایستی جهت جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز حتی در حد یک متر مربع هم با متخلفان برخورد شود و اگر این کار به موقع انجام شود کارکرد خوب و مثمر ثمری خواهد داشت.

شایان ذکر است که جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی با مدیریت امور اراضی با حضور معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، معاونین و روسای ادارات مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در دفتر مدیریت امور اراضی برگزار شد و در این جلسه محمود باصری مدیر امور اراضی، گزارشی از اقدامات انجام شده تا کنون در حوزه امور اراضی در زمینه رفع تداخلات قوانین موازی، حفظ کاربری اراضی، سامانه 131، توسعه و ساماندهی اراضی، سامانه جامع امور اراضی، حدنگاری (کاداستر) و حقوقی را ارائه نمود.