مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز یکی از مهمترین دغدغه های این مدیریت بوده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: این مدیریت به صورت تمام وقت حتی در روزهای تعطیل اقدام به پایش اراضی و جلوگیری از گسترش ساخت و سازها غیر مجاز در سطح استان می نماید.

وی تصریح کرد: شهروندان عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره 131 و یا با مراجعه حضوری به اداراه های امور اراضی در سطح شهرستان ها مراتب را اطلاع دهند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به همین منظور در نیمه اول مرداد ماه سال جاری از مجموع 95 پرونده که به دبیرخانه کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی واصل شده بود که به تمامی پرونده ها رسیدگی و تصمیم گیری شد.

وی بیان کرد: در کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی بر اساس مبانی قانونی به طرح های احداث مسکن، اتاق کارگری، طرح های هادی و گردشگری رسیدگی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید و با 79 فقره از پرونده ها موافقت و با 9 فقره از طرح ها مخالفت گردید و در خصوص 7 مورد از طرح ها نیز مقرر گردید که بازدید مجدد توسط اعضا انجام پذیرد.

شایان ذکر است که کمیسیون فوق با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس و یک نفر نماینده استانداری استان فارس در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.