مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و تداوم بهره وری از آن ها، از تاریخ تصویب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها جز در موارد ضروری ممنوع می باشد.

 به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: مرجع تشخیص اراضی زراعی و باغ ها، وزارت جهاد کشاورزی است و مراجع قضایی و اداری، نظر سازمان جهاد کشاورزی ذی ربط را در این زمینه استعلام می نمایند و مراجع اداری موظف به رعایت نظر سازمان جهاد کشاورزی خواهند بود.

وی تصریح کرد: نظر سازمان جهاد کشاورزی برای مراجع قضایی به منزله نظر کارشناس رسمی دادگستری تلقی می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به همین منظور در نیمه اول شهریورماه سال جاری از مجموع 87 پرونده که به دبیرخانه کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی واصل شده بود، به تمامی پرونده ها رسیدگی و تصمیم گیری شد.

وی بیان کرد: در این کمیسیون بر اساس مبانی قانونی به طرح های احداث مسکن، اتاق کارگری، طرح های هادی و گردشگری رسیدگی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید و با 76 فقره از پرونده ها موافقت و با 9 فقره از طرح ها مخالفت گردید و در خصوص 2 مورد از طرح ها نیز مقرر گردید که بازدید مجدد توسط اعضا انجام پذیرد.

شایان ذکر است که کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس و یک نفر نماینده استانداری فارس در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.