مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی کشاورزی گفت: حفاظت از اراضی کشاورزی، ضامن پشتیبانی از تولید محصولات کشاورزی است.

 

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی و سایر هیات ها و مراجع مربوط مکلفند در موارد تفکیک، افراز و تقسیم اراضی زراعی و باغ ها و تغییر کاربری آن ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها از سازمان جهاد کشاورزی استان فارس استعلام نمایند.

وی تصریح کرد: به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و تداوم و بهره وری آن ها از تاریخ تصویب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، تغییر کاربری این اراضی در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها جز در موارد ضروری ممنوع می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها در هر استان به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی است.

وی بیان کردبه همین منظور در دی ماه سالجاری به پرونده هایی که به دبیرخانه کمیسیون تبصره یک حفظ کاربری اراضی واصل شده بود، رسیدگی و تصمیم گیری شد.

باصری یادآور شد: کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی فوق با هدف بررسی پرونده متقاضیان اجرای طرح های صنعتی، کشاورزی، صنایع تکمیلی و تبدیلی، مسکن روستایی، اتاق کارگری و نگهبانی باغات، گردشگری و ... برگزار شد.

شایان ذکر است که کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس و یک نفر نماینده استانداری استان فارس در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.