مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: نقشه تجمیعی پلاک، نقشه ای است که طبق تلفیق نقشه های مختلف اجرای قوانین و مقررات موازی که توسط دستگاه ذی ربط ارائه شده و با تعیین میزان دقیق تداخل و رعایت ضوابط حدنگاری (کاداستر) تهیه می شود.

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اجرای قوانین و مقررات مربوط، با تهیه حدنگاری (کاداستر) و نقشه های مورد نیاز، نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر منابع ملی و اراضی موات و دولتی و با رعایت حریم روستاها و همراه با رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی اقدام نماید.

وی تصریح کرد: کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان فارس در چندین جلسه در دی ماه سال جاری به منظور بررسی مشکلات روند اجرای رفع تداخلات در سطح استان فارس و تعیین تکلیف پلاک قصرالدشت شهرستان پاسارگاد برگزار گردید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان فارس به منظور رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق، نقشه ها و کلیه دفاتر و اسناد ازجمله اسناد مالکیت در عرصه های مورد تداخل برگزار می گردد.

شایان ذکر است که این کمیسیون با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و سایر اعضاء کمیسیون در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.