سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: بر اساس موضوع ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، سازمان جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک نسبت به رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص اقدام نماید و پس از رفع موارد اختلافی نسبت به اصلاح اسناد مالکیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی اقدام نماید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی فارس، نبی اله یزدی افزود: بر اساس ماده 9 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی مکلف است نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر منابع ملی و اراضی موات و دولتی با رعایت حریم روستاها و همراه با رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی اقدام و سند مالکیت این عرصه ها را به نمایندگی از سوی دولت اخذ کند و ضمن اعلام مدیریت کارآمد، نسبت به حفاظت و بهره برداری از عرصه اعیانی منابع ملی و اراضی یاد شده اقدام کند.

 کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان فارس درچندین جلسه در خردادماه ماه سالجاری به منظور بررسی مشکلات روند اجرای رفع تداخلات در سطح استان فارس و تعیین تکلیف پلاک های  خانه خمیس شهرستان شیراز، گرداب شهرستان خرم بید و ساریتان و بند باجاق شهرستان آباده و تعیین میزان اراضی ملی تثبیت شده و غیر ملی و رفع تداخل شده برگزار گردید.

کمیسیون فوق به منظور رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق، نقشه ها و کلیه دفاتر و اسناد ازجمله اسناد مالکیت در عرصه های مورد تداخل برگزار می گردد.

این کمیسیون با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر کل ثبت اسناد و املاک ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی ، مدیر امور اراضی فارس و سایر اعضای کمیسیون در سالن جلسات ریاست سازمان برگزار شد.