معاون عمرانی استانداری فارس گفت: استانداری فارس به عنوان نماینده دولت بر اساس درخواست های تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به دنبال اشتغال زایی و افزایش سرمایه گذاری در استان می باشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس، محمود رضایی در جلسه کمیسیون تقویم و ارزیابی اراضی زراعی و باغ های استان فارس موضوع تبصره 3 الحاقی ماده 2 اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی افزود: به منظور حمایت از سرمایه گذار و ایجاد اشتغال، کارشناسان بایستی دقت بیشتری در قیمت گذاری اراضی به خصوص پروژه های بزرگ مقیاس داشته باشند.

در ادامه بابایی از سازمان بازرسی کل استان فارس گفت: با عنایت به تاکیدات، در خصوص سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان، سازمان بازرسی نیز به دنبال اشتغال و سرمایه گذاری می باشد اما نه به قیمت تضییع حقوق دولت.

این مقام مسئول اضافه کرد: الگوی قیمت گذاری توسط قانون گذار مشخص شده و بایستی طبق آن عمل شود.

نبی اله یزدی سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: طبق ماده 2 اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، در مواردی که به اراضی زراعی و باغ ها طبق مقررات این قانون وجوز تغییر کاربری داده می شود 80 در صد قیمت روز اراضی و باغ های مذکور با احتساب ارزش زمین پس از تغییر کاربری بابت عوارض از مالکین وصول و به خزانه داری کل کشور واریز می گردد.

وی بیان کرد: به منظور ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در استان و حمایت از تولید و توسعه روستاها و الحاق به طرح هادی برنامه هایی پیش بینی شده که نه هزینه سرمایه گذار بالا رود و نه روستاییان برای پرداخت عوارض دچار مشکل شوند و انشاءاله قیمت گذاری های جدید باعث شود که سرمایه گذاران دچار دغدغه خاطر نشوند و هزینه های تولید پایین بیاید.

جلسه فوق با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، سازمان بازرسی کل استان، سرپرست امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس و نمایندگان و اعضای کمیسیون تقویم شهرستان های جهرم، سپیدان و خرم بید در سالن کوثر سازمان جهاد کشاورزی فارس برگزار گردید.