سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی یک الزام قانونی است. تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها در هر استان به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس، نبی اله یزدی افزود: پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز یکی از دغدغه های مهم این مدیریت می باشد و لازم است متقاضیان قبل از هر گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری با مراجعه به این مدیریت در استان و یا مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان ها در خصوص اخذ مجوز های قانونی اقدام نمایند.

به همین منظور درنیمه اول خرداد ماه سالجاری از مجموع 57 پرونده که به دبیرخانه کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی  واصل شده بود، به کلیه پرونده هارسیدگی و تصمیم گیری شد.

در این کمیسیون بر اساس مبانی قانونی به طرح های احداث مسکن، اتاق کارگری، طرح های هادی و گردشگری رسیدگی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید و با 51 فقره از پرونده ها موافقت و با 4 فقره از طرح ها مخالفت گردید. در خصوص 2 مورد از طرح ها نیز مقرر گردید که بازدید مجدد توسط اعضا انجام پذیرد.

کمیسیون فوق با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس،مدیر امور اراضی استان، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیر کل حفاظت محیط زیست و یک نفر نماینده استانداری در محل سازمان جهاد کشاورزی فارس برگزار شد.