به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید محمود موسوی در گردهمایی روسای اداره آمار و اطلاعات امور اراضی سراسر کشور در شیراز که با حضور رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور برگزار شده بود، تصریح کرد: تفکر در حوزه‌ی کشاورزی به استناد آیه مبارکه این است که از سامانه ها و ابزارهای نوین در صیانت از کشاورزی استفاده کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه قطعا استفاده از سامانه های نوین در حفظ و صیانت از بخش کشاورزی و پیشبرد آن تفکر دقیق و خلاقانه ای است برای رونق بخشیدن به کشاورزی، اظهار کرد: این فن آوری ها یک سری اقتضائات دارد و آن هم تناسب با شرایط منطقه ای و محلی است که باید رعایت شود. 

موسوی با اشاره به اینکه در بعضی مواقع سامانه‌هایی که می‌تواند حلال نود درصد از معضلات و مشکلات بخش کشاورزی باشند خود به شکل یک معضل و گرفتاری ظاهر می شوند، ابراز کرد: امیدواریم با برگزرای این نشست های کارشناسی اگر ایراداتی در بحث های فناوری وجود دارد رفع شود.

وی با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان 90 درصد مشکلات بخش کشاورزی و حوزه تخصصی زمین با به کار گیری سامانه ها و فن آوری های نوین حل می شود، اضافه کرد: این موضوع رسالت مان را سنگین تر می کند تا بتوانیم مشکلات مردم و کشاورزان را حل کنیم. 

گردهمایی آموزشی آشنایی با سامانه بانک جامع اطلاعات کشاورزی کاداستر" ویژه "روسای اداره آمار و اطلاعات امور اراضی سراسر کشور" میزبان عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و مجید یعقوبی سرپرست مدیریت امور اراضی این سازمان نیز بود. 

این گردهمایی دو روزه ضمن آموزش سامانه بانک جامع اطلاعات کشاورزی و آموزش کاربرد هوش مصنوعی در اراضی کشاورزی به بررسی نقاط قوت و ضعف استان ها در خصوص بهره گیری از سامانه ها تخصصی نیز می پردازد.