به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، عبدالعلی کریمی در گردهمایی روسای اداره آمار و اطلاعات امور اراضی سراسر کشور در شیراز که با حضور رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور برگزار شده بود، تصریح کرد: مدیریت امور اراضی استان فارس با توجه به گستردگی استان و حجم اراضی کشاورزی همیشه یکی از مدیریت های خوب در سطح کشور بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان امور اراضی کشور یکی از سازمان های بسیار موثر و تاثیرگذار در حوزه جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: این سازمان فرا وزارتخانه ای است زیرا که زمین برای فعالیت های بسیار مختلفی در سطح کشور تامین می کند.

وی با تاکید بر اینکه زمین یکی از موضوعات بسیار اساسی و مهم است که به عنوان بستر سرمایه گذاری به شمار می آید، اظهار کرد: هر اقدامی که برای سرمایه گذاری می خواهد انجام شود روی زمین انجام می شود و این موضوع باعث شده که حساسیت بسیار زیادی روی بحث زمین وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه استان فارس یکی از پهناورترین استان های کشور است، چیزی درحدود یک میلیون و ۶۰۰هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و دومین استان تامین کننده مواد غذایی کشور به شمار می آید، ابراز کرد: بخش اعظم از این اراضی فعلا از گردونه کشاورزی خارج شده و فرونشست های عجیبی در استان رخ داده، امیدواریم با مدیریت صحیح جلوی پیشرفت این کار را بشود گرفت.

کریمی یاد و خاطره رزمندگان سنگرساز بی سنگر در جهاد سازندگی در زمان جبهه و جنگ را نیز گرامی داشت و افزود: بیش از ۲۴۰ شهید جهاد سازندگی دراستان فارس داریم و ۱۵ هزار نفر شهید در سراسر استان فارس به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم شده است.