مدیر هسته گزینش در حاشیه سی و یکمین جلسه بررسی و ارزیابی پرونده ها جهت صدور رأی گزینشی داوطبین گفت: فصل الخطاب در گزینش قانون است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، فردین زمانی افزود: ارزیابی و صدور رأی برای پرونده ها در گزینش براساس قانون گزینش و رویکرد انعطاف پذیری توسط أعضاء مجرب شورای هسته با دقت نظر بالا انجام می گردد.

وی بیان کرد: چناچه پرونده ای واجد ضوابط عمومی یا انتخاب اصلح تشخیص داده نشد، داوطلبین حسب ماده 14 قانون گزینش کشور مبنی بر اینکه افرادی که در مراحل گزینش واجد شرایط عمومی یا انتخاب اصلح تشخیص داده نشوند در صورت اعتراض می توانند تقاضای کتبی خود را حداکثر تا دو ماه در هر مرحله پس از دریافت حکم به مرجع تجدید نظر کننده اول و دوم تحویل دهند و در صورت عدم اعتراض در مهلت مقرر رأی صادره قطعی و لازم الاجرا است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: افرادی که واجد شرایط عمومی یا انتخاب اصلح تشخیص داده نشوند جهت مراحل تجدید نظر می توانند اقدام نمایند و درخواست ارائه شده توسط داوطلبین در جلسات بعدی هسته گزینش با حضور أعضاء جدید مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به ماده 6 دستورالعمل رسیدگی به شکایات قانون گزینش مبنی بر اینکه هیچ مقام اداری و دولتی نمی تواند رأی هیأت یا هسته را تغییر دهد و یا از اجرای آن جلوگیری کند مگر در مواردی که دیوان عدالت اداری آن را نقض و هیأت عالی آن را ابطال و یا تصمیم دیگری اتخاذ نماید لذا در راستای انضباط اداری و تعالی سازمانی، داوطلبین برای طی مراحل قانونی بررسی درخواست خود صرفا از طریق قانونی اقدام و مؤکدا از مراجعه به سایر مسؤلین و دور زدن قانون پرهیز نمایند.

زمانی بیان کرد: در این جلسه تعداد 42 پرونده به شرح: قرارداد شرکتی : 13 مورد، پیمانی : 5 مورد، رسمی قطعی : 8 مورد، انتصاب : 4 مورد، سرباز روحانی : 2 مورد و قرار دادی 10 مورد جهت صدور رأی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.