در اين نشست فردين زماني ضمن ارائه گزارش عملكرد هسته گزينش گفت: نظر به توانمندي و عملكرد موفق هسته فارس در سطح ملي و استاني، سالانه تعداد زيادي پرونده درون وزارتخانه و برون وزارتخانه اي به اين هسته معرفي ميشوند تا فرآيندهاي گزينشي مربوطه انجام شود همچنين اين مديريت علي رغم كمبود منابع انساني تبصره يك ماده ١٦ قانون گزينش را كه بيان مي دارد (( گزينش نيروهاي غير رسمي و غير ثابت اعم از روز مزد، قراردادي، پيماني و عناوين مشابه در چارچوب اين قانون و بر طبق دستور العملي كه با همكاري سازمان امور اداري استخدامي كشور و توسط هيأت عالي تنظيم مي گردد خواهد بود، ولي در هر صورت صدور احكام استخدامي تا مرحله قطعي اعم از رسمي يا ثابت با نظر گزينش خواهد بود. در غير اينصورت هر گونه پرداخت وجه غيرقانوني است .)) در دستور كار خود دارد و بررسي پرونده هاي همه عناوين استخدامي را در گردش كار همكاران خود قرار داده است.

 

مدير هسته گزينش گفت : رويكرد گزينش مهندسي شده، دانش بنيان و قانون محور است كه با همراهي و همدلي كارگزاران متعهد و متخصص و به دور از اقدامات سليقه اي درصدد اجراي مهندسي گزينش هستيم كه يكي از اولويت هاي مهم آن ارتقاء سلامت نظام اداري و در ادامه رشد و تعالي سازماني است.

 

 زماني گفت : مهندسي گزينش يعني اگر مورد گزينشي در پرونده داوطلبين هست مديران طبق شناخت حاصله از ابواب جمعي خود تذكرات و آموزش هاي لازم را با همكاري حوزه هاي عقيدتي، فرهنگي، نظارتي ارائه دهند تا روند بررسي و صدور رأي با مشكل قانوني رو به رو نشود و هدف دوم كه همان حمايت و صيانت از اركان خانواده مي باشد بيش از پيش محقق گردد.

 

مدير هسته گزينش گفت : مهندسي گزينش با صيانت از حق و حقوق داوطلبين حتي در مراحل تجديد نظر كه با رويكرد مثبت دنبال مي شود منافع اجتماعي، سازماني هم بدنبال خواهد داشت و اين امر قطعا با همكاري و حمايت همه جانبه تمام حوزه هاي منابع انساني به نتيجه خواهد رسيد.

 

در ادامه اين نشست مهدي نصيري، مدير امور اداري، رفاه پشتيباني سازمان گفت : هدف اصلي مديريت منابع انساني سازمان ايجاد يك فضاي نظامند جهت ارتقاء سلامت نظام اداري و رصد مشكلات همكاران سازماني و تلاش جهت رفع حداكثري چالش هاي منابع انساني است.

 

مدير امور اداري گفت: همه مجموعه هاي مرتبط با حوزه منابع انساني در طول هم قرار مي گيرند و با تشكيل كارگروه هاي تخصصي و ادامه كارگاه آسيب شناسي حوزه گزينش كه از ابتكارات مديريت هسته گزينش فارس مي باشد تبادل نظر و همفكري هاي لازم انجام شود و با برنامه ريزي مدوّن تصميم سازي و حوزه منابع انساني راهبري كنيم .

 

مهدي نصيري گفت: شناسايي آسيب ها و چالش ها ما را در تصميم سازي ها و اجراي آنها پيشتاز خواهد نمود و به سطوح عاليه سلامت نظام اداري نزديك خواهد كرد .