مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی با حمایت و همکاری دفتر شبکه دانش و رسانه های ترویجی معاونت ترویج کشاورزی در راستای استفاده از فضای مجازی و کانال های ارتباطی جدید با شبکه ترویج در سطح استان اقدام به برگزاری وبینار کشت پاییزه چغندر قند نمود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس حمید رضا ابراهیمی افزود: وبینار از ترکیب دو واژه وب و سمینار تشکیل شده است و در واقع وبینار به کلاس، دوره، سمینار یا هر رویداد آنلاینی گفته می شود که در محیط وب و با استفاده از اینترنت به صورت کلاملا آنلاین، زنده، تعاملی و دو طرفه در یک زمان مشخص برگزار می گردد.

وی تصریح کرد: برگزاری در تمامی ساعات شبانه روز امکان پذیر است، هزینه کم و مقرون به صرفه، تعامل در وبینار به صورت شنیداری و دیداری است، امکان ضبط وبینار وجود دارد و نظر سنجی به صورت زنده از مزایای برگزاری دوره های آموزشی به صورت وبینار می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه مبنای برگزاری وبینار اینترنت می باشد لذا ممکن است در حین برگزاری دوره اینترنت قطع شود که این مهم از معایب این روش آموزشی می باشد.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری وبینارها انتقال دانش در موضوعات کشاورزی و ایجاد توانایی شغلی در موضوعات و مباحث ترویجی بخش کشاورزی است و مخاطبان این دوره ها می توانند مروجان مسئول پهنه های تولیدی، کارشناسان موضوعی در سطح ستاد و تولید کنندگان بخش کشاورزی متناسب با موضوع می باشند.

 ابراهیمی بیان کرد: توسعه این کانال ارتباطی به منظور توانمندسازی و به روز کردن دانش همکاران، با وجود سرمایه گذاری سازمانی در زمینه تهیه زیر ساخت لازم مانند تهیه تبلت برای مدیران پهنه امکان پذیر شد. 

وی تاکید کرد: وبینارها از نظر انتخاب محتوایی و موضوعی، انتقال یافته های تحقیقاتی در مباحث اولویت دار سازمان و نیازهای همکاران برنامه ریزی خواهد شد لذا همکاری مدیریت های تخصصی و محققان بخش کشاورزی لازمه اجرای این روش آموزش مجازی است.

ابراهیمی در خاتمه یادآور شد: این روش از نظر کاهش هزینه های اجرای دوره های آموزشی و سلامت تردد همکاران مناسب ترین و کم هزینه ترین روش آموزشی است.

دوره وبینار کشت پاییزه چغندر قند با تدریس بذرافشان محقق و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس و حضور مروجان مدیران پهنه از 9 شهرستان قیروکارزین، داراب، کازرون، خنج، فسا، لارستان، جهرم، ممسنی و رستم برگزار گردید.