مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال گذشته 344 دوره ترویجی مهارتی کشاورزی توسط این مدیریت و ادارات ترویج شهرستان ها برگزار شد که نسبت به سال 97، رشد 58 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حمیدرضا ابراهیمی تصریح کرد: 7436 بهره بردار در دوره های مذکور شرکت و گواهی مهارت دریافت کردند.

به گفته وی؛ 170 دوره در زمینه های دام، طیور، زنبورعسل و دامپزشکی و تعداد 162 دوره در زمینه های زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون و حفظ نباتات بوده که حدود 30 درصد آن مربوط به گلخانه بوده است.

ابراهیمی افزود: 12 دوره در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی و فعالیت های اشتغال زای زنان روستایی نیز برگزار شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: علاوه بر دوره های مذکور، کارگاه‌های یکروزه، بازدیدهای ترویجی، آموزش های انفرادی و آموزش های انبوهی و رسانه ای در طیف گسترده برگزار شد.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان تعاون روستایی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس شاهد توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی ویژه بهره برداران در استان باشیم.