تا کنون بیش از 8648 میلیارد  ریال در حوزه صنایع کشاورزی استان فارس سرمایه گذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهدی صادقی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی این سازمان با بیان این مطلب گفت: تا پایان سال 97 تعداد 694 واحد تولیدی در استان در حال تولید می باشند که در صورتی که با ظرفیت کامل فعالیت نمایند بالغ بر3 میلیون و  963 هزار تن ماده خام محصولات کشاورزی جذب این واحدهای صنعتی شده که اشتغال   9273  نفر رابه دنبال داشته است.

وی با بیان این که استان فارس رتبه دوم در جذب ماده خام کشاورزی دارد افزود: هدفگذاری این مدیریت در سال جاری به بهره برداری رساندن 78 واحد صنعتی می باشد که  با به تولید رسیدن این واحدها جذب ماده خام کشاورزی بیش از  360 هزار تن اتفاق خواهد افتاد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از اولویت های سرمایه گذاری در سال جاری در قالب 78 واحد صنعتی،  ایجاد 21 واحد سردخانه، 30 واحد صنعتی با هدف  بسته بندی محصولات کشاورزی، 3 کارخانه با موضوع فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و 24 واحد صنعتی در سایر صنایع در شهرستان های تابعه استان می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و این که محصولات برداشت شده پس از برداشت دچار افت کیفیت و کمیت می گردند لذا ایجاد واحدهای صنایع غذایی از مهمترین  راه های حفظ کیفیت محصولات تولیدی و جلوگیری از  فساد پذیری و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی می باشد.

صادقی در خاتمه بیان داشت: ایجاد واحد صنایع کشاورزی علاوه بر این که از فساد پذیری محصولات تولیدی جلوگیری می کند همچنین سبب افزایش ماندگاری، افزایش ارزش افزوده اقتصادی برای تولید کنندگان می گردد.