مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه حدود ۴ میلیون تن ظرفیت جذب مواد خام توسط واحدهای تحت پوشش این سازمان است، گفت: فارس رتبه دوم از نظر ایجاد ظرفیت فرآوری و  جذب ماده خام  محصولات کشاورزی را در کشور دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهدی صادقی در نشست خبری هفته جهاد کشاورزی با اشاره به تولید ۱۰ میلیون تن محصول کشاورزی در استان، گفت : مازاد تولید در چرخه فرآوری، بسته بندی و نگهداری قرار می‌گیرد که از این نظر فارس جایگاه مناسبی  کسب کرده است.

وی گفت: با توجه به گزارش‌های ارائه شده در ارتباط با صادرات بخش کشاورزی،  بیش از ۸۰ درصد صادرات از نظر حجم و ارزش،در  بخش کشاورزی مرتبط با صنایع تبدیلی می باشد.

  صادقی با بیان اینکه بر اساس سند توسعه صنعت کشاورزی سال ۹۸،  ایجاد ۷۸ واحد صنعتی در شهرستان‌ها برای امسال هدف گذاری شده، خاطرنشان کرد: این تعداد واحد بهره برداری ۳۷۰ هزار تومان جذب ماده خام به دنبال خواهد داشت.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بهسازی و نوسازی واحدهای صنایع تبدیلی با هدف افزایش بهره وری در دستور کار این سازمان است.