کارشناس امور زراعی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تا کنون 51 واحد صنایع تبدیلی  و غذایی در شهرستان کازرون به بهره برداری رسیده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، زینب نوبهار افزود: این واحدها  دارای ظرفیت 123455 تن می باشند که اشتغال 496 نفر در منطقه را ایجاد کرده اند و با  سرمایه گذاری بالغ بر 982490 میلیون ریال احداث گردیده اند.

وی بیان کرد: این طرح ها عمدتا در زمینه سردخانه ها ، بسته بندی میوه، بسته بندی خرما فعالیت دارند و سرمایه گذاری در این طرح ها حدود 30 درصد توسط بخش خصوصی و 70 درصد از طریق اخذ تسهیلات بانکی تامین گردیده است که نقش چشمگیری در کاهش ضایعات بخش  کشاورزی  منطقه را به دنبال خواهد داشت.

نوبهار با اشاره به اینکه در 9 ماهه اول سال 98 دو طرح صنایع تبدیلی در شهرستان کازرون به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: این دو طرح در زمینه انبارداری و نگهداری مواد غذایی در سردخانه بالای صفر و انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی و مواد غذایی با ظرفیت 1000 تن هستند که اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 16 نفر را در منطقه ایجاد کرده است که این واحد ها با سرمایه 23000 میلیون ریال توسط بخش خصوصی در شهرستان کازرون احداث گردیده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت پیگیری سرمایه گذاران و پرداخت به موقع تسهیلات بانکی 9 واحد دیگر نیز که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد هستند تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.