کارشناس دامی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: دو زنجیره بزرگ صنایع غذایی در زمینه دامی در استان فارس در حال فعالیت هستند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، زینب نعمت الهی  افزود: این دو زنجیره به عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین تولید کنندگان گوشت تازه در استان فارس با هدف تکمیل زنجیره تولید خود و با سیاست توسعه و ورود به عرصه رقابت جهانی و تکمیل سبد خانواده اقدام به کشتار طیور،  قطعه بندی، بسته بندی و فرآوری گوشت طیور و گوشت قرمز کرده اند.

وی تصریح کرد: این دو زنجیره در فاز دوم با هدف تولید محصولات پروتئینی نظیر کالباس، سوسیس و همبرگر ارتقاء و گسترش یافته اند و در نهایت به ساخت سردخانه اقدام نموده اند که  جهت ساخت این واحدها بیش از 30 میلیارد تومان هزینه شده است.

کارشناس دامی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطر نشان کرد: در حال حاضر این واحدها با ظرفیتی بالغ بر 36 هزار  تن در حال فعالیت هستند و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از 200 نفر را در منطقه ایجاد کرده اند.

وی اظهار کرد: نظر به اینکه کنترل سلامت غذایی در زنجیره های تولید، آسان تر از واحدهای جداگانه است، سلامت محصول تولیدی از دیگر ویژگی های این قبیل زنجیره ها می باشد و این واحدها دارای ماشین آلات نوین و تکنولوژی پیشرفته با تنوع بیش از 60 نمونه محصول می باشند که علاوه برتامین نیاز استان فارس، سایر استان های مجاور را پوشش داده و نقش به سزایی در صادرات دارند.