رئیس اداره بررسی طرح های صنعتی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تا پایان تیرماه سال جاری، 14فقره پروانه بهره برداری واحدهای صنایع صادر شده است که ظرفیت 41 هزار تن جذب ماده خام دارد و کاهش ضایعات بالغ بر 8000 تن را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، لیلا حقیقت افزود: با به بهره برداری رسیدن این تعداد واحد صنایع کشاورزی 117 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری به بهره برداری رسیدن  63 جواز تاسیس با ظرفیت جذب ماده خام 271 هزار و 135 تن در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این واحدهای صنایع 25 واحد سردخانه و انبار سرد با ظرفیت 71 هزار و 470 تن، 14 واحد صنایع بسته بندی با جذب ماده خام 43 هزار و 58 تن، یک واحد صنعتی فراوری و بسته بندی گیاهان دارویی با جذب ماده خام 650 تن و سایر صنایع با جذب ماده خام 165 هزار و 957 تن در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: در سال جهش تولید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با حمایت از سرمایه گذاران و ارائه مشاوره قبل از اجرای طرح در زمان ایجاد واحد صنعتی و پس از تولید در کنار سرمایه گذار بوده و پیگیری های مورد نیاز به منظور جذب تسهیلات انجام می دهد و در صورت ابلاغ تسهیلات به اطلاع سرمایه گذاران رسانیده خواهد شد.

حقیقت در خاتمه سخنان خود یادآور شد: صنایع کشاورزی در استان فارس دارای رتبه دوم از نظر ظرفیت و جذب ماده خام است.