مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کارگاه آموزشی تجهیز واحدهای تولید رب گوجه به پر کن های اسپتیک با حضور نمایندگان استانداری، اداره استاندارد، علوم پزشکی، اتحادیه کنسرو سازان و شرکت دانش بنیان پوشش جوش و همچنین مدیران عامل واحد های تولید رب گوجه استان در محل سالن کوثر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید عبداله جزایری افزود: در این دوره آموزشی بر لزوم استفاده از دستگاه های پر کن اسپتیک به منظور نگهداری بهداشتی رب گوجه با زمان ماندگاری طولانی مورد بحث و برسی قرار گرفت. وی تصریح کرد: تجهیز شرکت ها به این خط علاوه بر نگهداری طولانی رب گوجه باعث حفظ ارزش  غذایی این ماده نیز می گردد و توان رقابتی شرکت ها را جهت صادرات این محصول افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: استفاده از توان داخلی شرکت های سازنده خطوط اسپتیک به دلیل جلوگیری از خروج ارز از کشور، کاهش هزینه تولید و حمایت از شرکت های دانش بنیان و سایر شرکت های داخلی که توان تولید این ماشین آلات را داشته باشند مد نظر این مدیریت می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به پیشنهاد تشکیل کارگروه برای پیگیری موارد مربوط به اجرای سیستم اسپتیک، شرکت تعاونی کنسروسازی استان به عنوان دبیر کارگروه برای پی گیری موارد انتخاب شدند که مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در تمامی مراحل همکاری لازم را با کلیه اعضاء جلسه خواهد داشت