مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ظرفیت فرآوری گوجه و تهیه محصولاتی مانند رب گوجه فرنگی و پودر گوجه، به قدری زیاد است که علاوه بر تولیدات استان،می توان بخشی از تولیدات استان های دیگر را هم در این واحدها فرآوری کرد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید عبداله جزایری با بیان این که از هر 5 و نیم کیلو گوجه فرنگی یک کیلو رب به دست می آید، اظهار کرد: خوشبختانه متناسب با میزان تولید استان، ظرفیت سازی برای ایجاد کارخانه های فرآوری انجام شده است.

وی با بیان این که در سیستم های تولید و مکانیزم فرآوری مباحثی مانند افزایش میزان ماندگاری رب، اَسِتیک بودن و تولید سردخانه ای دنبال می شود، تصریح کرد: هدف از این کار بهبود کیفیت محصولات تولیدی است اما به لحاظ جذب ماده خام، مشکلی وجود ندارد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به این که در هشت ماهه سال جاری، 48 واحد صنایع تبدیلی در استان راه اندازی شده است، افزود: در این مدت بیش از 156 هزار تُن انواع ماده خام مورد نیاز صنایع تبدیلی و کشاورزی توسط این واحدها جذب شده و قرار گرفتن این محصولات در مسیر فرآوری و بسته بندی، کاهش ضایعات به میزان 48 هزار تن را در پی داشته است.

وی همچنین از صدور پروانه بهره برداری برای 11 سردخانه با ظرفیت 14 هزار و 800 تن خبر داد و گفت: در این مدت مجوز 18 واحد صنعتی برای بسته بندی مواد غذایی، دو واحد فرآوری و بسته بندی گیاهان خوراکی و دارویی و 17 واحد از سایر واحدهای مرتبط با صنایع تبدیلی بخش کشاورزی صادر شده که زمینه اشتغال 400 نفر را فراهم کرده است.