مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: صنایع تبدیلی و غذایی دارای ظرفیت بالا و رو به رشدی در زمینه صادرات، کیفیت مناسب و بین‌المللی محصولات تولیدی داشته است لذا حمایت از این بخش جزء ارکان تداوم تولید محصولات کشاورزی است.  

به گزارش روابط عمومی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس،  سید عبداله جزایری افزود: در فروردین ماه سال جاری جهت 3 واحد صنعتی پروانه بهره برداری صادر گردید که دارای ظرفیت 3400 تن و جذب ماده خام 3540 تن بوده که این پروانه ها برای شهرستان های فسا، کوار و پاسارگاد صادر شده است.

وی تصریح کرد: این طرح ها ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه دو مداره، خیار شور، غیر کنسروی و خوراک آماده می باشد که با راه اندازی این واحد های تولیدی بیش از 25 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار گردیده اند و میزان کاهش ضایعات بخش کشاورزی نیز به مقدار 140 تن رسید و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها مجموعا به بیش از 107000 میلیون ریال بوده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: جذب سرمایه گذار جهت صنایع تبدیلی و غذایی با هدف صادرات محصولات از اولویت های مهم در بخش کشاورزی می باشد.