مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سهم ارزش صادرات محصولات صنایع تبدیلی و غذایی فارس از کل صادرات محصولات کشاورزی بیش از 70 درصد است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید عبداله جزایری افزود: صنایع تبدیلی به عنوان حلقه واسطه اقتصادی مبتنی بر کشاورزی و اقتصاد مُدرن و صنعتی بوده همچنین دارای نقش و جایگاه مهمی در افزایش کیفی محصولات کشاورزی، میزان ارزآوری، از طریق صادرات و بهبود شرایط درآمدی تولیدکنندگان و حذف واسطه‌ها می باشد.

وی تصریح کرد: از طرفی افزایش ارزش افزوده و بهره وری در بخش کشاورزی و تاثیر فراوان در افزایش صادرات غیرنفتی را باید از مزایای مهم صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و از این رو صدور محصولات کشاورزی، قبل از فراوری فاقد ارزش افزوده بوده و می تواند مانعی در توسعه محصولات کشاورزی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در دو ماهه اول سال جاری میزان صادرات محصولات صنایع تبدیلی و غذایی به ارزش 6/3 میلیون دلار بوده که 70 درصد سهم ارزشی کل صادرات محصولات کشاورزی و 65 درصد وزن صادرات را که از گمرکات استان فارس صادر گردیده، به خود اختصاص داده است.  

وی اظهار کرد: این محصولات شامل پودر و عصاره شیرین بیان، انواع پنیر، خامه، خیارشور، دوغ، شیر استریا، خلال پسته و ماست می باشد که به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، کویت و ترکیه صادر گردیده است.