مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ارتقاء صنایع تبدیلی در راستای ارزآوری و رهایی از اقتصاد تک محصولی نفت موثر بوده و تسهیل فعالیت سالم، مولد، اشتغال آفرینی، جلوگیری از ضایعات کشاورزی و مهاجرت روستاییان به شهرها از جمله مزایای صنایع تبدیلی برای کمک به بخش کشاورزی و اقتصاد کشور است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید عبداله جزایری افزود: ايجاد و گسترش صنايع تبديلي داراي برخي اثرهاي اقتصادي از جمله ايجاد ارزش افزوده، ايجاد اشتغال، ايجاد درآمدهاي ارزي و همچنين استفاده بيشتر از محصولات کشاورزي و جلوگيري از اتلاف و ضايع شدن محصولات مي‌گردد.

وی تصریح کرد: در چهار ماهه اول سال جاری میزان صادرات محصولات صنایع تبدیلی و غذایی به ارزش بیش از 9/12 میلیون دلار بوده که 63درصد سهم ارزشی از کل صادرات محصولات کشاورزی و همچنین 47 درصد وزن صادرات را که از گمرکات استان فارس صادر گردیده، به خود اختصاص داده است. 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: محصولات صادر شده شامل: پودر و عصاره شیرین بیان، انواع پنیر، شیر، خامه، دوغ، ماست، انواع بستنی، عرقیات، رب گوجه فرنگی و پودر خشکبار می باشد که به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، کویت و ترکیه صادر گردیده است.