مدیر صنایع تبدیلی وغذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس : وضعیت رو به رشد صنایع غذایی»، «کیفیت مناسب و بین‌المللی محصولات تولیدی»، همچنین «ظرفیت بالای این صنعت در زمینه صادرات» سه مزیتی است که ضرورت توجه و شتاب بخشی برای رشد و افزایش صادرات در این صنعت را به همراه دارد

خوشبختانه صنعت غذایی ایران طی چهار دهه‌ اخیر با وجود فراز و نشیب‌های زیاد، وضعیت رو به رشد خوبی داشته و در داخل کشور محصولاتی در سطح استانداردهای جهانی تولید می‌شود و همچنین از ظرفیت صادرات بالایی برخوردار است.

باصری گفت : در فروردین ماه  سال 1402 تعداد 4 واحد صنعتی موفق به اخذ پروانه بهره برداری از این مدیریت گردیدند که دارای ظرفیت بیش از 17هزار تن می باشد . جذب ماده خام بیش از 17هزار تن بوده است .این واحد ها در شهرستان های– استهبان - کازرون – مهر و شیراز واقع شده است .

 در ادامه اظهار داشتند: این طرح ها  بسته بندی تخم مرغ - بسته بندی حبوبات و خشکبار و سردخانه   می باشد.

با راه اندازی این واحد های تولیدی بیش از 46نفر به صورت مستقیم مشغول بکار گردیدند و میزان کاهش ضایعات به بیش از 3هزار تن رسید .همچنین میزان سرمایه گذاری در این واحد ها مجموعا به بیش از 1694 میلیارد ریال رسید

در خاتمه افزودند : این بخش امکان توسعه اشتغال در اقتصاد کشور را بیش از سایر بخش‌های صنعتی خواهد داشت. و توسعه این صنعت  دراستان فارس جزء اولویت های این مدیریت می باشد ..