مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : صادرات فرآورده هاي صنايع غذايي به عنوان صنايعي وابسته به بخش كشاورزي، نقش مهمي در ارزآوري كشور ايفا مي كند. كه رابطه اي بلند مدت بين عرضه صادرات فرآورده هاي صنايع غذايي و ساير متغيرها وجود دارد. صادرات کالا و خدمات نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ما دارد. با رونق گرفتن تجارت همه کشورهای دنیا تلاش می‌کنند که با اتخاذ سیاستهای مناسب موتور رشد اقتصادی را فعالتر نمایند لذا رقابت در عرصه تجارت افزایش یافته که در این میان کشورهایی موفق بوده‌اند که یک استراتژی مشخص برای صادرات محصول و کالاهای تولیدی خود داشته‌اند

 .این مقام مسئول خاطر نشان کرد : توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی به‌ویژه رشد هدفمند و اثربخش صادرات آن، به عنوان مهمترین بخش کشور از حیث تامین امنیت غذایی داخل و تامین‌کننده بخشی از سبد صادرات غیرنفتی، نیازمند هماهنگی، هم‌گرایی و هم‌افزایی همه ارکان اجرایی و قانون‌گذاری کشور برای اتخاذ تدابیر راهگشا و به‌کارگیری موثر امکانات و ابزارها بوده و بطور قطع هدف و اولویت نخست حمایت از جامعه بهره‌برداران پرتلاش و کشاورزان زحمتکش این بخش است.

آقای مهندس باصری افزودند: در دو ماهه اول سال1401 میزان صادرات محصولات صنایع تبدیلی و غذایی به ارزش بیش از1/9 میلیون دلار  بوده که 73درصد سهم ارزشی از کل صادرات بخش کشاورزی و از نظر وزنی  برابر با 7865 تن بوده که 65درصد وزن صادرات را که از گمرکات استان فارس صادر گردیده،  به خود اختصاص داده است .

این محصولات شامل : لبنیات- رب گوجه-خشکبار- شیرینی و شکلات- کنسرو و کمپوت-خوراک دام بوده و عمدتا به کشور های عراق، افغانستان، پاکستان، کویت و ترکیه صادر گردیده است

 ایشان درخاتمه اظهار داشتند : سرمايه گذاري در صنايع تبديلي غذايي، شاخص قيمت مواد غذايي، تاثير مثبت بر عرضه صادرات محصولات صنايع غذايي دارند.

 این مدیریت اماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران محترم در   احداث واحدهای صنایع تبدیلی محصولات باغی، زراعی و دامی استان می باشد.

 

.