مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : توسعه ملی هر کشور بدون در نظر گرفتن تجارت خارجی قابل تصور نیست. بررسی تحولات اقتصادی مالی جهان نشان می دهد که کشورهای توسعه یافته ، با استفاده از بخش مهم و تأثیرگذار صادرات توانسته اند بر قدرت سیاسی و اقتصادی خود بیفزایند. در عصر کنونی صادرات و نقش آن بر توسعه اقتصاد یک کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و این مهم بر هیچ دولتی پوشیده نیست که استراتژی مشخص برای صادرات محصول و کالاهای تولیدی خود داشته ‌باشد.

 .این مقام مسئول خاطر نشان کرد مزیت‌های صادرات در اشل اقتصاد کلان شامل اثر مثبت روی تراز پرداخت‌ها، کاهش بیکاری، کاهش تکانه‌های اقتصادی، افزایش استاندارد زندگی و تقویت پیوندهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین کشورهاست

.آقای باصری افزودند: در دو ماهه اول سال1401 میزان صادرات محصولات صنایع تبدیلی و غذایی به ارزش بیش از13 میلیون دلار بوده که 78درصد سهم ارزشی از کل صادرات بخش کشاورزی و از نظر وزنی برابر با 11249 تن بوده که 67 درصد وزن صادرات را که از گمرکات استان فارس صادر گردیده، به خود اختصاص داده است.

این محصولات شامل : لبنیات- رب گوجه-خشکبار- شیرینی و شکلات- کنسرو و کمپوت-خوراک دام بوده و عمدتا به کشور های عراق، افغانستان، پاکستان، کویت و ترکیه صادر گردیده است

 ایشان درخاتمه اظهار داشتند : مزایای صادرات برای بنگاه‌های اقتصادی مربوط به افزایش نوآوری است. شرکت‌هایی که به‌ سمت صادرات می‌روند، نوآوری‌هایشان افزایش پیدا می‌کند؛ به ‌دلیل اینکه کالاها و خدمات این‌ شرکت‌ها باید در مقیاس و کیفیت‌های بین‌المللی گنجانده شوند و دائم برای ‌ارتقای محصولات و نوآوری در روش‌های تجاری خود تلاش کنند. این مدیریت اماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران محترم در احداث واحدهای صنایع تبدیلی محصولات باغی، زراعی و دامی استان می باشد.