مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : صنایع غذایی علاوه بر تامین امنیت غذایی و توسعه بخش کشاورزی ، می توانند نقش موثری در توسعه صادرات صنعتی کشور ایفا نماید. لذا با توجه به توسعه اقتصادی (جهش صادراتی )، به نظر می رسد که این بخش و زیربخشهای آن جزء اولویتهای سرمایه گذاری صنعتی محسوب می گردند.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد: صنایع غذایی از اولویت‌ها و مزیت‌های اصلی اقتصادی کشور به شمار می‌رود و با رشدی که در صنایع غذایی صورت گرفته، شاهد ارتقاء جایگاه این صنعت در کشور و بازارهای خارجی باشیم.

آقای مهندس باصری افزودند: در 6 ماهه اول سال1401 میزان صادرات محصولات صنایع تبدیلی و غذایی به ارزش بیش از26 میلیون دلار بوده که 81 درصد سهم ارزشی کشاورزی و از نظر وزنی  برابر با 22826تن بوده که 22درصد وزن صادرات را از کل صادرات بخش کشاورزی که از گمرکات استان فارس صادر گردیده،  به خود اختصاص داده است .

این محصولات شامل : لبنیات- رب گوجه-خشکبار- شیرینی و شکلات- کنسرو و کمپوت-خوراک دام بوده و عمدتا به کشور های عراق، افغانستان، پاکستان، کویت و ترکیه صادر گردیده است

 ایشان درخاتمه اظهار داشتند : این مدیریت اماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران محترم در   احداث واحدهای صنایع تبدیلی استان می باشد.

 

.