مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس با اعلام این خبر گفت ،  چشمه گلابی داراب یکی از منابع آبی بسیار مهم جهت انجام فعالیتهای آبزی پروری و تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی است.

علی فلاحی خاطر نشان کرد : این چشمه در 17 کيلومتري غرب شهرستان داراب درمسیر جاده قديم داراب به شيراز در منطقه فسا رود قرار دارد. آب این چشمه  از کوهها و سنگهای آهکي شمال دشت داراب که کوه نمک در وسط آن قرار دارد، سر چشمه مي گيرد.در 4 کيلومتري چشمه گلابي چشمه شور قرار دارد.. با اطمینان می توان گفت علی رغم خشکسالی های اخیر ، در حال حاضر این چشمه از پر آب ترین چشمه های استان است.

وی در ادامه بیان داشت : با توجه به موقعیت مناسب و دمای آب این چشمه که حدود 21 درجه سانتی گراد(در دی ماه) است ، از شرایط ایده آل جهت توسعه فعالیت های شیلاتی به شرح ذیل برخوردار است

  •  تکثیر و پرورش  ماهیان گرمابی از جمله کپور ماهیان چینی جهت  تولید بچه ماهی مورد نیاز استان.
  • تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری.
  • احداث مراکز عرضه مستقیم ماهی و تفرجگاه شیلاتی  

     این مقام مسئول با اشاره به اینکه در اطراف این منبع آبی پتانسیل  جهت ایجاد مزرعه پرورش ماهی وجود دارد گفت ؛ در صورت همکاری ادرات ذیربط  در زمینه صدور موافقت نامه و مجوزهای لازم  همچنین انجام مطالعات اولیه ،آزمایش آب و خاک و تهیه زیر ساخت های لازم می توان زمینه تشویق و توجه سرمایه گذار را در این منطقه فراهم که در نتیجه این اقدام ؛ زمینه ایجاد اشتغال ، درآمدزایی و افزایش تولید آبزیان و در نهایت افزایش سرانه مصرف را به دنبال خواهد داشت.