مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در حال حاضر سه مزرعه با توان تولید 160 تن تولید گوشت و 3350 کیلوگرم خاویار در این استان فعالیت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی فلاحی افزود: صنعت آبزی پروری استان فارس با تاکید بر توسعه پرورش ماهیان خاویاری از شهریور سال 1387 با تنها مزرعه به نام " شرکت سهامی خاص تولید و توسعه آبزیان پارس مهر خاویار"  فعالیت خود را در زمینه تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری آغاز کرد.

به گفته وی این مزرعه با ظرفیت 30 تن گوشت و 350 کیلوگرم خاویار از مزارع موفق استان در پرورش ماهیان خاویاری است و مولدین خاویاری نگهداری شده در این مزرعه گونه های فیل ماهی، سیبری، استرلیاد، قره برون، چالباش، ازون برون و شیپ است که با توجه به سوابق موفق در استحصال خاویار، در بهار سال 1398 این مزرعه موفق به استحصال 84 کیلوگرم خاویارشد.

این مقام مسئول افزود: از گونه ماهی سیبری با نام علمی Acipenser baerii به تعداد 54 قطعه،  67 کیلوگرم خاویار دان یک به ارزش3.35 میلیارد ریال استحصال شد.

فلاحی اضافه کرد: از دو قطعه فیل ماهی با نام علمیHuso huso به میزان 17 کیلوگرم خاویار دان یک (امپریال) به ارزش 1.7میلیارد ریال استحصال شده است و با توجه به مولدین موجود پیش بینی می شود تا پایان سال جاری استحصال خاویار در این مزرعه به 400 کیلوگرم افزایش یابد.