در استخرهای ذخیره کشاورزی شهرستان خرامه

مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اعلام این خبر گفت : با شور شدن منابع آبی (چاه های کشاورزی)حاصلخیزی وتولید محصولات کشاورزی در سطح شهرستان خرامه کاهش یافته ولیکن یکی از کشاورزان منطقه در استخرهای ذخیره کشاورزی ، موفق به تولید چهار تن ماهی قزل آلا شده است .

   علی فلاحی در ادامه افزود : در این استخر 625 متر مربعی با عمق 2 متر و با شوری آب  3 گرم در لیتر ؛ در طول یک دوره پرورش 6 ماهه با دمای آب 18 درجه سانتی گراد و بکارگیری 4 دستگاه هوادهی و برجک هواده تولید مذکور استحصال شده است . قابل ذکر است با اعمال مدیریت بهتر ، تراکم ماهی ریزی  قابل افزایش بوده و در نتیجه تولید بیشتری حاصل خواهد شد .

     این مقام مسئول تصریح کرد : اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، ترویج مصرف آبزیان و کمک به اقتصاد خانوار روستایی از عمده اهداف تولید ماهی در این طرح بوده وانتظار می رود با توجه به وجود تعداد فراوان استخر های ذخیره آب کشاورزی،ترویج طرح پرورش ماهیان سردابی در استخر های ذخیره کشاورزی وبکارگیری تجهیزات وادوات مورد نیاز زمینه افزایش تولید آبزیان وایجاد اشتغال وافزایش بهره وری فراهم گردد .