مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اعلام این خبر گفت ؛ شرکت آبزی پروران فارس زاگرس جنوبی ، در آذر ماه سال جاری موفق به دریافت پروانه بهداشتی ، بهره برداری و تولید  دو محصول جدید در صنعت عمل آوری و فر آوری  آبزیان گردید. این واحد صنعتی در آخرین اطلاعیه منتشر شده خود از تولید این محصولات جدید با عناوین خاویار ماهیان پرورشی خاویاری و تخم ماهی قزل آلا خبر داده است.

    علی فلاحی در ادامه افزود ؛ شرکت آبزی پروران فارس زاگرس جنوبی در زمینه عمل آوری و بسته بندی انواع ماهی و میگو ،  با نام تجاری ماهیک و پرفیش  با ظرفیت تولید سالانه 780  تن در شهرک صنعتی بزرگ شیراز فعالیت می نماید. این شرکت با شناخت فضای موجود و بررسی نیازهای مشتری  برای اولین بار در استان اقدام به  فرآوری خاویار ماهیان پرورشی خاویاری و تخم ماهی قزل آلا نموده است که این امر می تواند ضمن کاهش دغدغه تولید کنندگان ماهی خاویاری ، سبب افزایش بهره وری مزارع پرورش ماهی قزل آلا گردد.

    این مقام مسئول خاطر نشان کرد ؛  تخم ماهی قزل آلا حاوی مقادیر بالایی از پروتئین های قابل هضم ،  اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین های A، B، D،E و همچنین حاوی مواد معدنی مانند  فسفر ، کلسیم و آهن می باشد و علاوه بر تامین پروتئین حیوانی لازم در چرخه غذایی ، می تواند لذت چشیدن طعم خاویاری لذیذ و درعین حال بسیار ارزان تر را تحقق بخشد.

    شایان ذکر است در فرآوری خاویار حاصل از قزل آلا همانند خاویار ماهیان خاویاری از آب نمک اشباع شده استفاده می شود.