مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اعلام این خبر گفت : دومين نمايشگاه بين المللي شيلات، آبزيان و صنايع وابسته به مناسبت جشن چهل ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ساعت 16 مورخه  22 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی فارس – سالن سرو - افتتاح می گردد.

به گزارش روابط عمومي مدیریت شيلات فارس علی فلاحی ؛ تبادل افکار بدیع و توسعه همکاری های اقتصادی و فنی ، معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري ، بازاریابی و شناخت امکانات تجاری و تولیدی در عرصه داخلی و بین المللی و ایجاد بستر صادرات محصولات شیلاتی ، ارائه پیشرفت های داخلی در عرصه صنعت شیلات ، تقویت و بهبود سیستم توزیع و تسهیل ارتباطات تجاری ، ارتقا دانش فنی در تولید، عمل آوری و بازاریابی ، ایجاد زمینه اشتغال بیشتر در صنعت شیلات کشور ، فرهنگ سازی و ترویج الگوهای بهینه مصرف غذاهای دریایی ، برگزاري كارگاه هاي آموزشي با محوريت شيلات را ، از اهداف مهم برپايي نمايشگاه 4 روزه خواند.

وی در ادامه اظهار داشت : در این نمایشگاه که در فضایی به مساحت 1000 مترمربع برگزار می گردد تعداد  18غرفه برپا بوده و علاوه بر استان فارس، تولیدکنندگانی از استان‌های خراسان رضوی ، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان و همدان نیز در آن شرکت می‌کنند.

علی فلاحی افزود : در این نمایشگاه به منظورترويج وارتقاء سرانه مصرف آبزيان، جشنواره طبخ ماهي با حضور بانوان علاقه مند برگزار خواهد شد. و در پايان با توجه به شاخص هاي كيفي و سلامتي به پنج نفر برتر اين رقابت جوايزي اهدا می گردد .

این مقام مسئول در پایان یادآور شد : برگزاری کارگاه‌ آموزشی رایگان طبخ آبزیان و عرضه مستقیم آبزیان از برنامههای جانبی این نمایشگاه می باشد.