مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: امروزه جلبک اسپیرولینا در بیش از 60 کشور جهان مورد استفاده قرار می گیرد.       

به گزارش روابط عمومی مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی فلاحی افزود: این جلبک خواص و فواید متنوعی دارد که می توان به خواص تغذیه ای، آنتی اکسیدانی، رنگدانه ای و درمانی اشاره نمود.

وی تصریح کرد: همچنین از این جلبک برای مصارف دیگری از جمله: تهیه کود کشاورزی، منبع انرژی سوخت بیودیزل، تهیه هیدروژن، تولید دارو، تولید انواع ماسک‌های آرایشی، بهداشتی، تهیه خوراک دام، طیور، آبزیان و استخراج آگار اشاره نمود. 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت اقتصادی پرورش جلبک اسپیرولینا، اخیراً مطالعات و تحقیقات فراوانی در کشور برای توسعه این صنعت ایجاد شده که در این استان نیز با توجه به وجود پتانسل و دارا بودن کارشناسان مجرب و متخصص در بخش شیلات و کشاورزی جهت تولید و پرورش جلبک فعالیت های گسترده ای انجام شده است.

وی بیان کرد: طرح پایلوت پرورش جلبک در شهرستان لارستان به روش کشت باز با استفاده از استخر و حوضچه ها و با اعتبار 300 میلیون ریال محقق شده است که با اجرای موفق و اصولی آن خوشبختانه اولین پروانه بهره برداری پرورش جلبک در بخش بنارویه روستای شرفویه این شهرستان با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان صادر گردیده است.

فلاحی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت مناسب استان فارس از نظر موقعیت محیطی شرایط آب و هوایی پرورش، اظهار کرد: سیاست‌گذاری و تمرکز بر روی گسترش این صنعت نو می‌تواند یک گزینه ایده آل برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال بسیاری از افراد تحصیل کرده جامعه باشد.

وی یادآور شد: جلبک اسپیرولینا را می‌توان در محیط‌های محصور همانند فضاهای گلخانه‌ای پرورش داد و در این روش، تولید جلبک‌ها در حوضچه‌های کم‌عمق فضای گلخانه صورت می‌گیرد.