مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: فعالیت صید و صیادی در منابع آبی  هرساله با تصویب کمیته نظام نامه آبزی پروری استان و ارزیابی ذخایر در منابع آبی نیمه طبیعی انجام و مدت زمان مجاز و تعداد مجوز صید صادره توسط این کمیته تعیین می گردد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی فلاحی افزود: مهمترین منابع آبی استان که پتانسیل تولید آبزیان را دارند و فعالیت صید و صیادی در آن ها صورت می گیرد عبارت است از سد درودزن (مرودشت)، سد ملاصدرا (اقلید)، سد سلمان فارسی (جهرم و قیروکارزین)، سد تنگاب (فیروزآباد)، سد رودبال (استهبان) و سد شهید چمران (جهرم) می باشد.

   این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود ؛ در سال جاری بیش از 640 تن انواع آبزیان شامل، کپور معمولی، بیاح، بیگ هد، فیتو فاگ، سیاه ماهی فلس ریز و شیربت از منابع آبی  برداشت شود که این نوع آبزیان علاوه بر مصرف داخل استان، به استان های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و کشور عراق نیز ارسال می گردد.

   وی اظهار کرد:  فعالیت صید و صیادی در شهرستان های مذکور علاوه بر افزايش توليد آبزيان و ارتقاء سرانه مصرف به عنوان غذای سلامتی در روستاها از طریق سهولت دسترسی به منابع آبزی، زمینه ایجاد اشتغال (مستقیم) بیش از 187 نفر را فراهم می نماید.