رئیس سازمان شیلات کشور با تاکید بر رفع محدودیت ها و موانع تولید گفت: توسعه به کارگیری مکانیزاسیون و استفاده از تجهیزات پیشرفته در شیلات می تواند آبزی پروری و تولید آبزیان در استان فارس را بهبود بخشد.

به گزارش خبرگزاری جهاد کشاورزی در استان فارس،بی الله خون میرزایی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات کشور در سفر به استان فارس که در جمع اعضای اتحادیه اتحادیه تکثیر ، پرورش و صید آبزیان و دیگر فعالین زیر بخش شیلات این استان سخن می گفت، تصریح کرد: استان فارس در سالیان متمادی از نظر تولید آبزیان در کشور پیشتاز بوده ولی محدودیت منابع آبی به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر، باعث شده فعالیت آبزی پروری و تولید آبزیان کمتر شود.

به گفته وی؛ استفاده از مکانیزاسیون و ادوات جدید در صنعت شیلات و آبزی پروری می تواند محدودیت ها را کم اثر و تولید آبزیان را بهبود بخشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: علی رغم تحریم ها و شرایط دشوار اقتصادی کشور، با توجه به ظرفیت ها و زیر ساخت هایی که در اختیار داریم و با استفاده از دانش بومی، تمامی مشکلات اعم از تولید مولد، تخم چشم زده، تهیه نهاده‌ها و دیگر موارد  قابل حل است.

خون میرزایی اظهار کرد: با تقویت و تجهیز مراکز تکثیر و پرورش در استان فارس و جهش تولید، ایجاد بازار بزرگ عرضه، فرآوری و صادرات آبزیان که زمینه ارتقاء سرانه مصرف، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال پایدار را در پی خواهد داشت، محقق می شود.

رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به نزدیکی استان فارس  به استان های ساحلی و وجود مراکز عمل آوری و فرآوری محصولات آبزیان به عنوان یک مزیت مهم برای این استان، ابراز کرد: استان فارس با وجود ظرفیت های بالقوه و بهره مندی از بدنه کارشناسی و نیروی انسانی کارآمد، توانایی تبدیل شدن به قطب تکثیر ماهیان سردآبی کشور را دارد.

خون میرزایی در حاشیه سفر خود به استان فارس با محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان دیدار و گفتگو کرد و از تلاش ها و مجموعه فعالیت های انجام شده در بخش شیلات و آبزی پروری استان فارس با اهداء لوح تقدیر، تقدیر کرد.