مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کلاس آموزشی آشنایی با روش های متنوع طبخ آبزیان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی فلاحی افزود: در راستای اهداف ترویج آبزی مصرفی به عنوان غذای سلامتی و افزایش سرانه مصرف آبزیان با توجه به شرایط موجود و پاندمیک شدن ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری کلاس های آموزشی به صورت حضوری، کلاس آموزش طبخ آبزیان به صورت مجازی برگزار گردید.

وی تصریح کرد: کلاس آموزشی مذکور با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج در یکی از آموزشگاه های معتبر آشپزی برگزار گردید که مخاطبان این دوره بانوان شاغل در دستگاه های دولتی و سایر علاقمندان بودند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در این کلاس آموزشی ضمن ارائه مطالبی در خصوص ارزش های تغذیه ای آبزیان، نحوه صحیح مزه دار کردن و بی استخوان کردن ماهی، طرز تهیه ماهی شکم پر رژیمی، شنسل ماهی، شامی سبزی ماهی، آموزش داده شد و شرایطی فراهم شد تا شرکت کنندگان در این دوره از طریق ارتباط دو سویه بتوانند به آسانی تمامی سوالات خود در زمینه طبخ ماهی را مطرح و پاسخ آن ها را دریافت کنند.

فلاحی اظهار امیدواری کرد: برگزاری كلاس های آموزشی طبخ آبزیان در افزایش سرانه مصرف این ماده غذایی به عنوان یك غذای سالم موثر بوده و ماهی به عنوان یک غذای مفید و با ارزش در سلامت افراد در سفره غذایی خانوارها گنجانده شود.