به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، علی فلاحی با بیان اینکه علاوه بر خاویار 2700 کیلوگرم گوشت ماهی نیز در این فرآیند بدست آمده است، تصریح کرد: این محصولات شیلاتی از تعداد 237 قطعه ماهی سیبری و چهار قطعه فیل ماهی پرورشی بدست آمده است.

این مقام مسئول با اشاره به مولد سازی 4 هزار قطعه از ماهیان خاویاری در مزرعه مذکور اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 1700 قطعه ماهی خاویاری به مرحله استحصال برسد و به تولید بیش از هزار کیلوگرم خاویار از این مزرعه برسیم.

به گفته وی؛ ماهیان خاویاری پس از سه سال نگهداری به منظور تعیین جنسیت و تعیین مراحل اوولاسیون مورد آزمایش های سونوگرافی قرار می گیرند.

فلاحی افزود: مزرعه پرورش ماهیان خاویاری استهبان یکی از مزارع موفق کشور است که ماهیان خاویاری از گونه های سیبری، فیل ماهی، چالباش، ازون برون و هیبرید زایا در آن پرورش داده می شود.

 مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: این استان با تولید 150 تن گوشت ماهی خاویاری و 850 کیلوگرم خاویار در سال 1400 از سه مرکز پرورش ماهیان خاویاری مقام اول در بین استان های غیر ساحلی را دارد.