مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شهرستان مرودشت با تولید ۶۲.۵ درصد کل خاکشیر استان فارس به قطب تولید این محصول تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، مجیدرضا پاکاری تصریح کرد: از میزان ۴۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت خاکشیر در استان فارس، شهرستان مرودشت با کشت ۳۰۰۰ هکتار خاکشیر، مقام اول تولید این محصول را داراست.

وی افزود: خاکشیر تولیدی شهرستان مرودشت عاری از هرگونه سموم و کودهای شیمیایی است و می توانیم از این محصول به عنوان محصول گواهی شده نام ببریم‌.

پاکاری؛ با بیان اینکه کشت و برداشت مکانیزه گیاهان دارویی در مرودشت رو به افزایش است، تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر کشت مکانیزه خاکشیر، ۳۵ هکتار زیره سبز نیز صورت مکانیزه و به روش مستقیم کشت شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به کشت ۳۳۰۰ هکتاری انواع گیاهان دارویی در مرودشت، بر تشکیل زنجیره تولید گیاهان دارویی، شامل تولید، بسته بندی، فروش و  صادرات این محصولات تاکید کرد.

پاکاری  با بیان اینکه  علاوه بر کمیت کشت گیاهان دارویی، کیفیت نیز مد نظر است، یادآور شد: در سال جهش تولید با استفاده از ریز مغذی ها به افزایش کمی و کیفی گیاهان دارویی دست خواهیم یافت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس از راهکارهای تحقق جهش تولید را مکانیزه کردن کاشت و برداشت دانست و افزود: این امر کاهش هزینه کارگری و بذر مصرفی و یکنواختی مزرعه را در پی خواهد داشت.