مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کشت گندم که از اوایل مهرماه در مناطق سرد  استان شروع شده بود کماکان ادامه دارد و پیش بینی می گردد حدود 260 هزار هکتار گندم آبی و 130 هزار هکتار گندم دیم کشت گردد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، احمد دهقان افزود: در سال زراعی جاری علاوه بر تامین بذر و کودهای شیمیایی طرحی تحت عنوان ارتقا عملکرد گندم (گندم بنیان) در حال اجرا است که در سال اول این طرح در 8 شهرستان با 18 مرکز خدمات و  تعداد 61 پهنه مستقیما مشارکت دارند و 6 کارشناس ستادی به عنوان کارشناسان معین شهرستانی نظارت و پشتیبانی از طرح را پیگیری می کنند.

وی بیان کرد: در این طرح برنامه ریزی شده در یک دوره 4 ساله عملکرد گندم در 50 درصد اراضی زیر کشت گندم آبی (حدود 120 هزار هکتار) از مزارع گندم استان از حدود 5 تن به بیش از 7 تن ارتقا یابد از جمله شاخص های مهم این طرح رویکرد کشاورزی پایدار افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب با اصلاح ارایش کشت، مدیریت زمان در مصرف نهاده ها و توجه ویژه به خاک می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کشاورزان استقبال بهتری نسبت به سال گذشته از کشت گندم داشته اند و کماکان امیدوارند شورای اقتصاد در قیمت تضمینی تجدید نظر و نسبت به اصلاح قیمت گندم با توجه به هزینه های واقعی اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: همچنین در سال جاری در راستای کمک به افزایش تولید محصولات زراعی از محل کمک های فنی و اعتباری بالغ بر 50000 میلیون ریال تسهیلات با بهره کم در اختیار زارعین و کشاورزان گندم، پنبه ، چغندرقند و علوفه کار قرار گرفته است.