کارشناس مسئول دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: توسعه دانه های روغنی در جهت نیل به خودکفایی روغن در کشور بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری با محوریت کلزا از اولویت های جهش تولید در سال زراعی 99- 98 وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی فارس است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، منصور رشیدی افزود: در سال زراعی جاری در سطح 16700 هکتار کشت کلزا در استان انجام گرفته که در مقایسه با سال زراعی سال قبل از رشد 20 درصدی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: برداشت کلزا از تاریخ 17 فروردین ماه سال جاری از مناطق جنوبی استان از شهرستان های لامرد و مهر شروع گردیده تا نیمه دوم مرداد ماه در مناطق شمالی استان به پایان خواهد رسید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تاکنون 12 هزار و 219 هکتار برداشت در استان صورت گرفته که در این رابطه از تعداد 116 دستگاه کمباین مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا استفاده گردیده تا ریزش محصول به حداقل برسد.

وی تاکید کرد: از سطح برداشت شده میزان 723 هزار و 616 تن محصول تولید گردیده که از این مقدار 19 هزار و 50 تن محصول کشاورزان استان توسط 26 مرکز خرید اداره غله و سازمان تعاون روستایی استان به صورت تضمینی خریداری گردیده است که در مقایسه با سال گذشته از رشد 34 درصدی برخوردار بوده است.

رشیدی اظهار کرد: خرید کلزا توسط دولت به صورت تضمینی به قیمت هر کیلوگرم 46602 ریال از کشاورزان استان خریداری و بهای محصول کمتر از 10 روز به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.