رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: فروشندگانی که سموم کشاورزی را با ارز دولتی وارد و بدون اطلاع رسانی به مراجع ذی صلاح در انبار نگهداری می کنند، محتکر محسوب می شوند.

به گزارش خبرگذاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در نشست توزیع و سامان دهی سموم کشاورزی با اشاره به اینکه افراد مذکور از جنبه های مختلف به بخش کشاورزی خسارت وارد می کنند، افزود: بایستی با آنان به صورت قانونی برخورد نمود.

وی افزود: صدور مجوز پروانه صلاحیت فنی فروشندگی سموم دفع آفات نباتی بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازدید از فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی باید توسط کمیته ساماندهی سموم به صورت مستمر انجام شود، تاکید کرد: برخی از فروشندگان در زمان مراجعه بازرسین اقدام به تعطیلی فروشگاه ها می نمایند که این امر تخلف است و بایستی با متخلفین به صورت قانونی برخورد نمود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به ضرورت به روز رسانی سامانه مانیتورینگ آفت‌کش‌های نباتی، اظهار کرد: لیست سموم ارسالی به استان باید توسط شرکت های تولید کننده و وارد کننده سموم به روز در اختیار مدیریت حفظ نباتات قرار گیرد و با شرکت های متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بایستی فروشندگی سموم جزء مشاغل خاص قرار گیرد، تصریح کرد: افرادی می توانند فروشندگی سموم آفات نباتی را بر عهده داشته باشند که بتوانند پروانه صلاحیت فنی فروشندگی سموم دفع آفات نباتی را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس دریافت نمایند.