رییس اداره امورفناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به فرا رسیدن کاشت پاییزه محصولات و لزوم آشنایی بهره برداران و کارشناسان شهرستان های تابعه با فناوری کاشت محصولات بر روی پشته های بلند و عریض، تعداد شش فقره کارگاه آموزشی و عملی در شهرستان های آباده، مرودشت، زرقان، کازرون، گراش و فیروزآباد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس،  علیرضا پرویزی افزود: در این کلاس ها، علاوه بر شهرستان های میزبان، کارشناسان و بهره برداران علاقمند و پیشرو از شهرستان های اقلید، بیضا، پاسارگاد، ارسنجان، شیراز، خنج ، لارستان، لامرد و کوار نیز به عنوان مدعو حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در این کلاس های آموزشی ترویجی که با همکاری و مشارکت شرکت ماشین برزگر همدان به عنوان بخش غیر دولتی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مزرعه و فضای باز انجام گردید، کارشناسان اعزامی از شرکت مذکور با همکاری و همیاری کارشناسان اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی، نسبت به آموزش و ارتقای سطح آگاهی بهره برداران و کارشناسان شرکت کننده اقدام نمودند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه های کارنده بومی و داخلی کشور، گامی بسیار بلند و مهم در عرصه افزایش سطح و ضریب مکانیزاسیون در استان فارس و گسترش فرهنگ استفاده از کارنده های تخصصی به منظور استفاده بهره برداران استان از مزایا و منافع متعدد این روش می باشد. وی بیان کرد: بهره برداران با آرامش خاطر و بدون هر گونه نگرانی بابت گارانتی و خدمات پس از فروش و خصوصا تامین لوازم یدکی مصرفی مورد نیاز قادر خواهند بود نسبت به فعالیت خود با تمام قوا اهتمام به ورزند و نسبت به کاشت محصولات در مزارع استان اقدام نمایند.

پرویزی اظهار کرد: اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی آمادگی دارد نسبت به پرداخت تسهیلات مورد نیاز بهره برداران برای خرید ادوات و تجهیزات مورد نیاز به میزان 80 درصد مبلغ کل دستگاه اقدام نماید.

وی تاکید کرد: این تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی، با نرخ سود 15 درصد و با عاملیت بانک کشاورزی آماده پرداخت می باشد و متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مراکز جهاد کشاورزی در مرکز بخش ها و مدیریت جهاد کشاورزی در مرکز شهرستان ها مراجعه فرمایند.